Kem Anak Soleh Cerdik Haji untuk Si Cilik 2017



Assalammualaikum W.B.T. Pada 17.9.2017 telah diadakan Kem Anak Soleh Cerdik Haji untuk Si Cilik di Masjid Al-Ikhlas, Seksyen 13 Shah Alam. Sya telah terpilih untuk menjadi AJK media untuk kem tersebut, Alhamdulillah. Sebelum kem tersebut  diadakan, satu wasap group telah telah dibuat untuk membincangkan tugas-2 kami sebagai AJK dan dua hari sebelum kejadian satu meeting diadakan bagi memperkenalkan barisan AJK dengan lebih rapat



Pada hari kejadian, Sya memang dah ready nak jalankan tugaskan sebagai AJK media. masa dah tangkap gambar beberapa keping, tiba-2 akak Izzat datang Sya tanya sama ada boleh ganti tempat sebagai fasi atau tidak sebab fasi yang sepatutnya bertugas pada hari tersebut tak sihat. Sya yang blur masa tu terus jawab boleh je, eheh? Kak izzat suruh Sya jadi fasi untuk kumpulan 5. 

Sya tak tahu, memang dorang dah plan atau tak... ye la, time meeting masatu Sya dengan Fateh minta fail pasal kem tersebut, akak Izzat bagi tapi kami kena berkongsi sedangkan fail tu yang boleh dapat, fasi je. ok lah Sya tak kisah. Tiba-2 Fateh cakap yang dia nak snap je nota dalam fail tu dan lepastu akan bagi kat aku. ok itu satu, lagi satu esok kem dah nak start esok. Akak hajar personal wasap tanya dia nak jadi partner aku untuk jaga checkpoint Melontar Jamrah dengan Tahalul dan nanti minta aku terangkan kat dia pasal Melontar dan Tahalul. Sya jawab boleh je tapi Sya boleh terangkan sikit-2 je sebab kerja terang-2kan ni kerja fasi je. Dari situ Sya dah pelik sebab akak ni terer bab-2 ni, tapi minta Sya ajarkan, aikkk? 

Time dah masuk dalam kumpulan 5, Sya dah start fikir macam-2 dah, uwahhh~ adik-2 dalam kumpulan tu pandang aku macam takut-2 (alaaa... janganlah macam ni 😭😭😭) Sya kenalkan diri sebagai akak Izzati. Alhamdulillah sebab Sya dah study pasal haji ni sikit-2, jadi takde masalah bila adik-2 ni tanya. Tengok adik-2 dalam kumpulan diam dan malu-2 Sya dah boleh bayangkan yang sampai habis program dorang ni akan terus macam ni 😒😒😒dengan takde pengalaman jaga adik-2 kecil sebab adik Sya dah besar-2. Adapun adik lelaki, tu pun Sya layan kasar, jantankan. huhu πŸ˜“πŸ˜“πŸ˜“

Ya Allah, Alhamdulillah... tak sangka lepas Sya suruh kenal dan ingat nama kawan masing-2 dalam kumpulan, dorang jadi rapat terus. Boleh gurau-2, ketawa-2, bila sorang kawan hilang, masing-2 cepat cari. Lagi satu dorang senang nak urus 😊😊😊Betul la ada fakta tu cakap, bila kita ingat nama seseorang tu masa first time kenal, orang tu akan jadi cepat selesa berkawan dengan kita, yeah!


Sya taknak share banyak sangat sebab Sya dah tulis semuanya pada 3 helai kertas ni, hehhe... kat sini Sya share yang penting-2 je, yang lagi detail ada dalam kertas ni, hahaha. Dan bawah ni satu-2nya gambar yang Sya ada bersama dengan dorang.


Tapi yang paling bestkan, kali pertama Sya jadi fasi. Tak sangka kumpulan Sya menang bagi kumpulan terbaik, Alhamdulillah. Seronok sangat!!! sampai sekarang tak boleh lupa. Mahal sangat kenangan ni. Terima kasih untuk adik-2 ni juga sebab dengan kerjasama korang dapat menang kumpulan terbaik 😘😘😘

Masa tulis benda ni Sya terus rindu kat adik-2 ni, Sya enjoy dengan dorang. Kalau diberi peluang untuk jadi fasi bagi adik-2 ni Sya akan jadi, InshaAllah... Seronok rupanya handle dorang ni walaupun terpaksa ready kena jawab soalan dorang bila-2 masa, layan karenah dorang, merajuk dorang, mengada-2 mereka dan terpaksa buat lawak dan bergurau supaya dorang senang nak masuk bersama yang lain. 







Comments

Popular posts from this blog

Prof Hariz Internet Marketing by PolicyStreet

#JOMCOOL with my coolest 'Cool Blog'!

ORANG BARU...